Aegon

Vanaf 15 oktober 2020 worden documenten met een zichtbaar BSN automatisch in HDN/Skydoo geblokkeerd. U ontvangt een melding waarin staat dat u het document opnieuw – met uitgevlakt BSN – kunt uploaden. Alle documenten (met BSN) die u voor 15 oktober heeft aangeleverd, worden gewoon beoordeeld.

Tip: Maak het uzelf makkelijker

Vraag van te voren aan uw klant om het BSN onzichtbaar te maken. Het doorhalen van gegevens in verschillende documenten kan heel handig via de KopieID-app van de Rijksoverheid. Als u Ockto  brondata gebruikt, hoeft u zelfs de documenten niet aan te leveren.

Zorg dat uw klant Mijn Aegon heeft

Aegon zal na het versturen van het bindende hypotheekaanbod het BSN bij de klant opvragen. Voor de jaarlijkse belastingaangifte geven wij het BSN en de hypotheekgegevens door aan de belastingdienst. De klant kan zijn BSN zelf in Mijn Aegon invullen. U kunt uw klant hierbij helpen door hem vooraf te informeren en eventueel te assisteren bij het activeren van Mijn Aegon. We zullen dit ook vragen aan bestaande klanten waar het BSN van ontbreekt.

Afhandeling van de hypotheekaanvraag

Het is goed om te weten dat het niet invullen van het BSN in Mijn Aegon geen invloed heeft op het passeren van de hypotheek. Wij houden voor u in de gaten of uw klant het BSN in Mijn Aegon invult. Wordt dit niet gedaan? Dan sturen wij de klant een herinnering om dit alsnog te doen.

Vragen of advies nodig?

Wilt u meer weten of heeft u andere vragen of advies over dit onderwerp nodig? Neem dan contact op met Home Invest.