Nieuwsbericht
Lloyds Bank wijzigt proces opvragen Burgerservicenummer
Volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en na meer duidelijkheid van de Autoriteit Persoonsgegevens mogen we als geldverstrekker pas een Burgerservicenummer (BSN) verwerken als de aanvrager ook daadwerkelijk klant wordt bij Lloyds Bank. Dat betekent dat we het BSN niet meer opvragen en ook niet willen ontvangen voordat klanten het bindend hypotheekaanbod ondertekenen. Hiervoor hebben we wijzigingen doorgevoerd in onze hypotheekaanbiedingen. Deze wijzigingen gelden vanaf maandag 23 maart 2020.
Wat verandert er?
- We hebben een tekstblok toegevoegd in ons indicatief hypotheekaanbod. In dat tekstblok attenderen we klanten en financieel adviseurs er op dat we het BSN niet mogen verwerken. Ook vragen we om het BSN op documenten onleesbaar te maken.
- In het bindend hypotheekaanbod moeten klanten het BSN invullen als onderdeel van de acceptatieverklaring. Let alstublieft op dat het juiste BSN wordt ingevuld. Als er geen of een onjuist BSN wordt ingevuld, dan moeten we het hypotheekaanbod afkeuren.
- Vanaf 16 mei 2020 stuurt HDN het BSN niet meer mee in het AX bericht. Tot die tijd is het BSN optioneel en hoeft dus niet te worden ingevuld.
Let op: Voor een indicatief hypotheekaanbod dat is uitgebracht na 23 maart geldt dat het BSN verplicht is op de acceptatieverklaring van het bindend hypotheekaanbod.