Nieuwsbericht
Nazorgcheck en interview Infinance
In het blad Infinance staat er deze maand een interview over Home Invest met Marcel Bax. Graag informeren wij u over onze nieuwe Nazorgapp, waarmee u in eigen huisstijl kunt voldoen aan de zorgplicht met 15 nazorgapps.
Interview:
Samenwerken is de sleutel tot succes
“Onderscheiden doe je door de klant een weloverwogen keuze te laten maken op basis van een onafhankelijk advies en een brede vergelijking. Onafhankelijk ben je als je een objectieve vergelijking maakt waarin je 80% van de markt betrekt.”
Samen groot zijn door klein te blijven
Home Invest heeft de ingrediënten in huis waarmee een hypotheekkantoor zijn businessmodel kan automatiseren en het advies verbreden. Ingrediënten die gebaseerd zijn op het samenbrengen van specialisten om gezamenlijk een totaal-klant te creëren. Home Invest laat een klein advieskantoor groot zijn.
Voor advieskantoren wil Home Invest de ultieme combinatie zijn van offline en online. Daarbij ligt de focus op lokale hypotheekadviseurs. Kantoren tot zes medewerkers die volgens directeur Marcel Bax als vertrouwenspersoon het meest dichtbij hun klanten staan, maar vaak niet de middelen hebben om de automatiseringsslag professioneel te maken. Die kantoren kunnen het totale pakket aan ondersteunende middelen bij Home Invest modulair afnemen.
In de klantbediening kunnen de aangesloten kantoren modulair nazorgtools, adviessoftware, CRM-toepassingen, websites en nieuwsbrieven afnemen bij Home Invest. Zo kan de hypotheekadviseur samenwerken met alle partijen die zijn aangesloten op het omnichannel platform van Home Invest. Een advies op het gebied van hypotheken, financieren van zakelijk vastgoed, pensioen, schadeverzekeringen, echtscheiding, nalatenschap of een financieel plan. Maar ook voor de diensten van de notaris, makelaar, fiscalist, vermogensbeheerder, estate planner en energiebesparende voorzieningen kan de adviseur bij Home Invest terecht.
Nazorg app
Home Invest breidt de dienstverlening deze maand uit met een Nazorg app. Hiermee kan de adviseur nazorg beter en slimmer inrichten en zijn activiteiten verbreden. Hiervoor krijgt hij de beschikking over een pakket kant-en-klaar nazorgscans waarvoor naam en e-mailadres van de klant al voldoende is om er actief mee aan de slag te kunnen gaan. Het pakket bestaat momenteel uit vijftien nazorgscans en wordt aangeboden in samenwerking met Treso (gebruikerssupport) en Contaqt (technische support). Met een aantal van deze scans is het tevens mogelijk om extra omzet te realiseren en de klant beter te bedienen. Enerzijds vanuit de tools zelf en anderzijds door gebruik te maken van de partijen die zijn aangesloten op het omnichannel platform van Home Invest.
HypoDo
Op korte termijn volgt de introductie van een initiatief waarmee adviseurs hun klanten naast de full-service maatwerkhypotheken ook op basis van execution only kunnen bedienen met hypotheken en levensverzekeringen. Dit past bij het toekomstbeeld van de adviseur zoals Bax vorig jaar schetste in een interview. Adviseren en bemiddelen staan daarin los van elkaar. De adviseur adviseert en de klant kiest waar hij dit advies omzet in een product. De nieuwe fintech service provider die Home Invest introduceert heet HypoDo en verwerkt hypotheekdossiers tegen extreem lage kosten volledig geautomatiseerd. De tool wordt geleverd in de huisstijl van de adviseur. Het brengt offerte uit, zorgt ervoor dat de geldverstrekker correcte dossierstukken aangeleverd krijgt en houdt de adviseur op de hoogte van de dossier voortgang. De execution only hypotheek kan de adviseur al aanbieden vanaf 395 euro. De adviseur kan zelf zijn prijzen voor de online aanvraag bepalen. De doe-het-zelvende klant heeft 24/7 inzage in zijn dossier en kan op elke gewenst moment van de dag documenten uploaden. Een klant die zijn aanvraag online start, kan op elk gewenst moment de keuze maken om alsnog de adviseur in te schakelen voor een maatwerkadvies. HypoDo wordt op dit moment uitvoerig getest.
Na de introductie later dit jaar kunnen advieskantoren HypoDo in de eigen huisstijl toevoegen aan hun website en zo de klant online de keuze te geven voor een hypotheek met of zonder advies. Klanten die binnenkomen via de url HypoDo.nl en advies willen, kunnen via de website een aangesloten Home Invest kantoor in de buurt zoeken.
Home Invest XL
De Nazorg app en HypoDo worden toegevoegd aan de dienstverlening van Home Invest. Deze totaaloplossing brengt samenwerkingen tot stand op het gebied van hypotheken (29 aanbieders), schade (12 aanbieders), leven (13 aanbieders) en kredieten (2 aanbieders). Zo beschikt de hypotheekadviseur over een volledig HDN ingericht online systeem voor hypotheken, die het advies en de bemiddeling koppelt aan de eigen adviessoftware die het kantoor gebruikt. Dubbele invoer van data en documenten behoort hiermee tot het verleden en de adviseur kan zich voor de volle 100% richten op onafhankelijk adviseren. Voor € 75 euro per maand biedt Home Invest XL een advieskantoor een keur aan producten en diensten. Voorbeelden hiervan zijn de voorlegdesk, een compliance programma in samenwerking met de Advieskeuze.nl check (waarde € 100 en marketingtools zoals nieuwsbrieven en websites, woningaanbod, FAST en klantdossiers met documenten upload. Daarnaast is er elk kwartaal een regiobijeenkomst waar de advieskantoren worden bijgepraat over actualiteiten in de markt en Home Invest en waar ze met elkaar kunnen sparren. Ruim 160 van de 500 bij Home Invest aangesloten advieskantoren maken al gebruik van de XL-formule. Het aantal kantoren dat overstapt van Home Invest Basis naar XL groeit wekelijks, licht Bax deze aantallen toe.
Advieskeuze.nl
Kantoren met minimaal 5 reviews en een compleet ingevuld kantoorprofiel op Advieskeuze.nl ontvangen als onderdeel van het XL-pakket tevens het gecheckt-stempel van Advieskeuze.nl. Dit stempel geeft consumenten de garantie dat de tariefinformatie, dienstverleningsdocument, openingstijden, website en KVK-registratie van het advieskantoor zijn gecontroleerd. De samenwerking met Advieskeuze.nl stelt de aangesloten kantoren ook in staat om de klant gedurende de looptijd van de hypotheek breed te adviseren. Hiervoor kan hij gebruikmaken van alle Home Invest kantoren in de buurt, geselecteerd op specialisme. Op die manier kan een hypotheekadviseur zijn klant ook op het gebied van bijvoorbeeld pensioenvraagstukken of in het geval van een echtscheiding een oplossing bieden. Die onderlinge samenwerking maakt de Home Invest kantoren groot, waardoor ze individueel klein kunnen blijven als vertrouwenspersoon en regisseur die naast de klant staat.